IT-konsulent

Vi styrker vår satsning på digitalisering og søker derfor en ny IT-konsulent til konsernets IT-avdeling. IT-avdelingen leverer tjenester til samtlige selskaper i IRIS-konsernet, og du vil derfor møte en variert hverdag med spennende og varierte utfordringer.
Konsernet består av seks datterselskap med forretningsområder innen innsamling og behandling av avfall fra næring og husholdning, industriell vannrensning, laboratorietjenester og velferdsteknologi.
Avdelingen har ansvar for utvikling og drift av konsernets fag- og fellesløsninger, som inkluderer både on-premise og skybaserte servere/tjenester. Det inngår også i stillingen å delta i flere spennende og nytenkende utviklingsprosjekter. Våre tjenester er derfor både rettet innad i selskapet mot våre ansatte, og utad mot våre datterselskapers kunder.
Du vil bli en viktig del av IT-avdelingen, som i dag består totalt fire personer. Hos oss vil du få være med på hele IT-reisen, og vi ser derfor etter deg som aktivt søker utfordringer og brenner for IT-faget. Du venter ikke bare på at noen skal fortelle deg hvordan ting skal gjøres, men du utforsker selv og kommer med forslag på hvordan du og andre kan jobbe smartere og ha enda større påvirkning.
Arbeidsoppgaver vil i hovedsak bestå av:
- Drift, utvikling og forvaltning av fagsystem, herunder å optimalisere bruk, oppfølgning og vedlikehold for sikre en stabil leveranse, ivareta sikkerhet og bidra i videreutviklingen.
- Rapportering og statistikk gjennom eksempelvis PowerBI/SQL
- Delta i drift, utvikling og vedlikehold av vårt kjøremiljø, nettverk, integrasjoner og fellestjenester (Office365, Hybrid Azure, Windows Server, Lagring, VMware, SQL, AD, ADFS, Android/iOS o.l.)
- Prosjektdeltakelse og faglig rådgivning innen fagområdet
- Vedlikeholde dokumentasjon, oppsett og rutiner
Stillingen vil også kunne bli tillagt andre oppgaver innenfor avdelingen sitt ansvarsområde.
Ønskede faglige kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen informasjonsteknologi. Fagbrev eller relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God IT-faglig og forretningsmessig forståelse.
- Gode evner til å kommunisere med kunder og medarbeidere.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (norsk og engelsk)
- God kjennskap til Office365, Microsoft Azure, kjøremiljø med Windows Server, Veeam Lagring, VMware, AD, ADFS o.l.
Personlige egenskaper
- Nysgjerrig, fremtidsrettet og ansvarlig
- Løsningsorientert med stor gjennomføringsevne
- Analytisk, engasjert og tillitvekkende.
- Høflig, pliktoppfyllende og omgjengelig
- Trives med å jobbe i et hektisk og utfordrende miljø.
- Liker å holde seg faglig oppdatert til enhver tid og liker nye utfordringer
I Iris Salten vil du få konkurransedyktige betingelser, gode pensjonsordninger, og en meget interessant og utfordrende jobb sammen med dyktige medarbeidere.
Kontakt oss gjerne for en hyggelig IT-prat! Søknadsfrist 13. mai 2023.
Om arbeidsgiveren
Iris Salten IKS er eid av de ni kommunene i Salten, og er morselskap i et konsern på seks helheide datterselskap. Vår stab bistår døtrene med tjenester innen økonomi, IT, HMS, HR og kommunikasjon.