Iris i media
Profilering av Iris-konsernet og selskapenes tjenester i media, er en viktig del av kommunikasjonsarbeidet. Vi skal ha en profesjonell kontakt med mediehusene. Det gjelder både når informasjonsflyten går fra oss for å informere om en sak, og når vi blir kontaktet.
Gjennom 2021 hadde vi en rekke oppslag i lokale publikasjoner på nett og papir. I tillegg var det innslag fra Iris i NRK Nordland.
Iris-selskapene tar samfunnsansvar utover det viktige samfunnsoppdraget vi har fått av eierne våre. Profileringen i media har utvilsomt bidratt til sterkere omdømmebygging og ikke minst god dokumentasjon av vårt samfunnsansvar.
Informasjon ut til media har også i år skjedd via pressemeldinger, kontaktpleie og pressekonferanse.
Det er sjelden negative oppslag i media, men i 2021 har vi hatt flere både om avfallsordningen og direktørens avgang.
Et utvalg av saker som har vært profilert i lokale media i 2021:
- Innbyggerne må nå kjøpe bioposene.
- Dyrere å levere restavfall
- Prisøkning på restavfall - leserbrev
- Salten best på plastsortering
- Ny direktør i Iris
- Vil være en motvekt til "sløsesjokket"
- Aksjon Reine Strender også i år
- Et liv på lag med naturen
- 30 tonn marint avfall til nå i år
- Mikroplast på timeplanen
- Kalle og Tralle med avfallsforestilling
- Gjenvunnet betong ble fantastisk installasjon
- Mye feilsortert glass
- Emballasje er stikkordet
- Kvalitetsjord av matavfallet
- Nye glassdunker til husholdningene
- Flere branntilløp i restavfallet
- 60 tonn med marint avfall
- Vant nasjonal kommunikasjonspris
- Borettslag vant pris på 25.000 kroner
- Årets strandryddere og strandryddeuka høsten 21
- Ny daglig leder i HT Safte
- Samarbeid mellom Iris og Egna
- Samarbeid med Omatt
I tillegg til disse sakene har det på nett- og i papiravisene i Salten vært flere mindre saker om Iris og flere radioinnslag.