2014_arsmelding_Sosiale-media.jpg

Sosiale media

I 2014 endret vi hjemmesiden vår og tilpasset den både mobiltelefon og nettbrett. Det ble også gjort små endringer på vår Facebook-side, blant annet med to apper om "Lei en container" og "Åpningstider".
I 2013 tok vi for alvor steget ut i de sosiale mediers verden med sterkere satsing på Facebook. Vi nådde målet med 3000 tilhengere. Den fine trenden fortsatte i 2014, og 8. november nådde vi målet på 5000 tilhengere.

Vi har i 2014 lagt ut 152 saker (poster) på Facebook. Av disse var 68 skrotfunn og 84 andre saker. På skrotfunnene hadde vi på det laveste 33 kommentarer, altså tilhengere på Facebook som ønsket å være med i trekningen. "All time high" ble 1504. Denne postingen var med på å gi oss en rekkevidde på hele 34.000 personer.

Interessen og aktiviteten på Facebook rundt "Skrotfunn" er med på holde opp et stort engasjement som kommer oss til gode når vi skal publisere andre saker. Eks om farlig avfall, kildesortering osv.

Den daglige aktiviteten på Facebook variere selvfølgelig med ukedag, høytid, årstid og hva vi legger ut. Vi har hatt dager i 2014 der vi har vært nede i en unik bruker. På det meste har vi hatt 3476 unike bruker.
Med unik bruker menes personer som har enten har likt eller kommentert innlegg, skrevet kommentar på veggen eller kommentert andres kommentarer på veggen eller skrevet kommentarer i meldingsboksen.
Mange brukere går igjen fra dag til dag i og med at de er våre følgere. Summerer alle unike brukere hver dag har vi nesten 91.000. Det gir et gjennomsnitt på 250 hver dag!!!!

Her er noen av postingene vi har presentert i 2014:
● 53 ulike skrotfunn fordelt på hele året.
● Ledige stillinger i Iris-selskapene.
● Nofir kåret til årets navn.
● Åpningstider i jule- og nyttårshekgen.
● Sjekk tømmekalenderen.
● Julepapir i restavfallet.
● Stenger miljøtorget pga vind.
● 1 million til Sulis-film.
● Husk småelektronikk er farlig avfall.
● Lager film om kildesortering.
● Kast tilgriset plast i restavfallet.
● Kast drikkekartonger løst i papiravfallet.
● Helle ble årets strandrydder.
● Vinner av fotokonkurranse.
● Ulike psotinger om  klær, tekstikler, vesker ol til UFF.
● Har gjort gull av skrotfunn.
● Ekstrem opprydding.
● Ulike saker om reine strender.
● Brettet, stappet og vant.
● Fjernet søppel fra ingenmannsland.

I tillegg til sakene vi har lagt ut, som er blitt kommentert, har vi fått en rekke spørsmål både på veggen og som meldinger om alt fra kildesortering til eierskifte.

En viktig suksessfaktor er at vi har vært raskt ute med svar på spørsmål, enten de er kommet på egen statuslinje eller i innboksen. Denne svartjenesten tar kommunikasjonsansvarlig og ansatte i kundesenteret seg av.