2015_Iris_i_media.png

Iris i Media

Profilering av Iris-konsernet og selskapenes tjenester i media, er en viktig del av kommunikasjonsarbeidet. Vi skal ha en profesjonell kontakt med mediehusene. Det gjelder både når informasjonsflyten går fra oss for å informere om en sak, og når vi blir kontaktet.

Gjennom 2015 hadde vi en rekke oppslag i lokale publikasjoner på nett og papir. I tillegg var det innslag fra Iris i NRK Nordland radio og TV.

Iris-selskapene tar samfunnsansvar utover det viktige samfunnsoppdraget vi har fått av eierne våre. Profileringen i media har utvilsomt bidratt til sterkere omdømmebygging og ikke minst god dokumentasjon av vårt samfunnsansvar. 

Informasjon ut til media har også i år skjedd via pressemeldinger, kontaktpleie og pressekonferanse.

Saker som har vært profilert i lokale media i 2015:

  • Prestisjepris til Iris/Mivanor
  • Søppelmann for en dag 
  • Nytt miljøtorg på Fauske
  • Nye biler med strømpåbygg
  • Iris-app
  • Vant 10.000 kr x3
  • Julegavepapir er restavfall
  • Ekstrem opprydning
  • Riktig sortering
  • Suksess med skrotfunn
  • 40.000 ubrukelige bioruller
  • Iris vant i retten
  • Aksjon reine strender
  • Hullete søppelsekker
  • Disse skal styre Iris
  • Årets strandryddere
  • Får skyte kråke året rundt
  • Leserbrev avfallsmengder
  • Dugnad og ansvar - kronikk
  • Ekstrem opprydding

I tillegg til disse sakene har det på nett- og i papiravisene i Salten vært flere mindre saker fra sjekk tømmekalender før jula setter inn, til julepapiret som skal i restavfallet. 

Ulike radioinnslag:

  •   Reportasje NRK Nordland om Reine Strender - vinner av pris.

Ulike tv-innslag:

  •   Reportasje NRK Nordland TV om mer avfall en fisk på veiene i Nordland.