Profilering av Iris-konsernet og selskapenes tjenester i media, er en viktig del av kommunikasjonsarbeidet. Vi skal ha en profesjonell kontakt med mediehusene. Det gjelder både når informasjonsflyten går fra oss for å informere om en sak, og når vi blir kontaktet.
Gjennom 2015 hadde vi en rekke oppslag i lokale publikasjoner på nett og papir. I tillegg var det innslag fra Iris i NRK Nordland radio og TV.
Iris-selskapene tar samfunnsansvar utover det viktige samfunnsoppdraget vi har fått av eierne våre. Profileringen i media har utvilsomt bidratt til sterkere omdømmebygging og ikke minst god dokumentasjon av vårt samfunnsansvar.
Informasjon ut til media har også i år skjedd via pressemeldinger, kontaktpleie og pressekonferanse.
Saker som har vært profilert i lokale media i 2015:
I tillegg til disse sakene har det på nett- og i papiravisene i Salten vært flere mindre saker fra sjekk tømmekalender før jula setter inn, til julepapiret som skal i restavfallet.
Ulike radioinnslag:
Ulike tv-innslag: