2015_Mivanor.png

Daglig leder: Bjørn Ove Moum innleid fra Iris Salten
Stiftet: Desember 2015
Antall ansatte: 2

Konsulentvirksomheten i Iris Produksjon ble fra årsskiftet 2015 utskilt i et eget selskap, Mivanor AS, som er direkte underlagt Iris Salten IKS.
Mivanor ble stiftet i desember og hadde ved utganganen av 2015 to ansatte, og innleid daglig leder fra Iris Salten IKS.

Mivanor driver rådgivning, konstruksjon og bygging av renseanlegg for vann. I tillegg gis faglige råd innenfor miljøkartlegging av bygg og masser og sikkerhetsrådgivning innen farlig avfall. Mivanor er et kommersielt selskap, som vil tilby sine tjenester over hele landet.

Våre verdier er: Kvalitet, kompetanse, effektivitet og nyskapende.

Mivanor har utviklet ett unikt anlegg for rensing av forurenset vann. Vårt renseanlegg er konstruert som en containerløsning, slik at den enkelt kan tilpasses ulike rensebehov. Renseprosessen er visuelt oversiktlig og kan enkelt følges trinn for trinn. Renseløsningen baseres på teknologi der man slipper filtermetode, krevende renseprosesser og tilsetting av store mengder kjemikalier. Vi ser at vår teknologi kan benyttes innenfor flere bransjer.

Tre avfallsselskap har valgt vår løsning for rensing av sigevann, hvor to anlegg allerede er levert, og ett skal leveres medio oktober 2016.

I 2015 fikk Iris Salten/Mivanor Avfall Norges Innovasjonspris for utvikling av ny renseløsning av sigevann.

2015_NY_NOKKELTALL_Mivanor.png